ei tunnu olevan aikaa ihan kaikelle mihin haluaisi :( Minulla on nyt sellainen elämänvaihe tai pari viikkoinen aika menossa. Aikaa tai energiaa ei saa organisoitua niin kuin haluaisi.  Töissä on ollut omat kiireet ja kotona omansa. Organisointikykyni on ollut koetuksella :)

Jotakin energiaa on jäänyt kuitenkin käsitöillekin. Jäännösenergiaa olen käyttänyt neulomiseen, käsinompeluun, ja ystävän lahjan valmistamiseen......

   

Olen purkanut viime vuonna neulomani haarukkapitsikaulaliinat, ja neulon niitä uudelleen. Kaulaliinat vaikuttivat nyt jotenkin liian paksuilta tai tönkkösiltä :) Nyt niistä tulee ihan peruskaulaliinoja. Työprojekti on edennyt melkein puoleen väliin, sillä minulla on ollut monta iltavuoroa viime aikoina. Kylläkin viimeinen iltavuoro oli aika kiireinen, sillä talvikausi on selkeästi alkanut - ainakin liukastumistilastojen mukaan.  Minulla on nyt kasassa 220 palaa ja puolivälin raja 247 palaa häämöttää jo :) Ystävän syntymäpäivälahjalla alkaa olla jo kiire, ja se on saatava valmiiksi viikonlopun aikana.  Juhlat ovat joulukuun puolella.

Vaikka omia aloitettuja hommia olisi muillekin jaettavaksi, mieli laukkaa jo uusissa ideoissa. Tänään selasin kässäkerhossa ihanaa japanilaista kirjaa - jota minulla ei vielä ole - ja siellä oli ihana kassi. Otin kassin ohjesivusta kännykkäkuvan......

    

Tämän perusteella pitäisi nyt syntyä kassi. Perusympyrä kiehtoo tässä mallissa :) Alkuperäinen kassi on tietysti tehty kauniista japanilaishenkisistä kankaista, mutta niitä ei löydy minun kangasvarastosta. Jotain muita kankaita kylläkin :)  Viime viikolla meidän kunnan ihmekauppa- Saupartista ostamani kankaat eivät tähän käy......

    

sillä haluan tehdä kassista kesäisen ensi kesää ajatellen. Ostinkin kankaat vain muuten vain varastoon:) Pesin kaikki kankaat jo valmiiksi odottelemaan käyttöä. Onneksi pesin, sillä mustavalkoinen millenium-kangas päästi väriä, ja se on nyt mustaharmaa mustavalkoisen sijaan.  Oli kallis kauppareissu, sillä lähdin hakemaan taas vain vetoketjuja :))))) 

ja joulukin on tulossa....... viikon päästä on ensimmäiset pikkujoulujuhlat......... Maritta