ja minulla yksittäinen lomapäivä :) Tein vähän syksyisiä ulkohommia - en kuitenkaan haravoinut, sillä meidän piha on niin märkä. Itseasiassa haravointi ei ole minun juttuni!!

Tällä viikolla on aika kiireinen viikko alkaen heti huomisesta, joten tein jo tänään vähän perjantainkin hommia. Olen ilmoittautunut jälkijunassa Hiiden opiston tilkkutyökurssille täksi talveksi. Kurssin vetäjänä on Satu Ruokamo, ja tänä vuonna kurssitapaamiset ovat noin kerran kuussa pe-ilta ja lauantaipäivä. Siis ajallisesti mitä parhain, sillä jokaviikkoinen kurssi ei käy työssäkäyvälle. Tämän viikon pe iltana pitäisi olla ensimmäisen kerran kurssilla, mutta minulla on teatterimeno. Ajattelin, että teen nyt jo valmiiksi sen, mitä ajattelisin yhdessä illassa saavani aikaiseksi.

Olen pitkään pyöritellyt mallia, minkä varmaan kaikki muut tilkkuilijat ovat jo tehneetkin, mutta minä en. Japanilaisen palapelin osat ovat tässä......

   

Leikkasin siniset palat mieheni ostamista tuliaiskankaista. Tähän työhön raskin niitä käyttää :)  Kaikki sävyt ei varmasti ole ihan "oppikirjatyylisiä" työhön, mutta se ei nyt haittaa. Iso homma tälläisen kasan leikkaamisessa - yllätys yllätys!

Aloitin myös asettelemaan palasia flanellikangasta vasten, nähdäkseni kuinka iso työstä tulee......

   

Palat on nyt rullattu pahviputken avulla odottelemaan perjantai-iltaa, jolloin vien ne kurssipaikalle koneen kera matkalla teatteriin....

            

Lauantaina sitten aloitan varsinaisen ompelun. En saa varmastikaan yhden päivän aikana koko työtä valmiiksi,  hyvälle alulle kuitenkin :)

          Maritta