Helsingistä, jossa olin pikku likan kanssa kaksi yötä hotellissa majoittuneena. Tämä oli jo toinen kerta, joten kai sitä voi jo sanoa "perinteiseksi" kesälomareissuksi :) Viime vuonna kävimme Linnanmäellä ja Tiimarissa, mutta tänä vuonna suuntasimme Manga- kahvilaan ja fantasiaroolipelikauppaan. Lapset kasvavat ihan huomaamatta :))

Tälle reissulle otin mukaan pienen tilkkutyön mukaan......

  

Olen aina kateellisena katsellut kuinka neulojat kuljettavat aina kutimia mukanaan tai kuinka neiti Marple neuloo joka paikassa kuljettaen somassa kassissaan neuletyötään kahvilasta ja rikospaikasta toiseen :) Niinpä minä kuljetin nyt tällä reissulla tilkkutyötäni kahvilasta toiseen.  Tein työtä jopa Kiasman kahvilassa ihan tyytyväisenä - eikä KUKAAN ihmetellyt ääneen mitä teen!!!

Mukana kuljettamani pieni hexagontyö on sama, mitä Salme teki Forssassa QuiP Day- tapahtumassa. Maija jutuissa on kuva sinisestä hexagon pussukasta ja minun pussukasta tulee tälläinen country-värinen. Kangas on jäännöspala pikku likan 2-vuotissynttärimekosta. Kankaassa on valmiiksi painettuna ruututilkkupintaa, jota leikkelin sitten hexagoneihin sopivaksi, Vuori pussukkaan tulee kyllä sitten yhtenäisestä pinnasta.  Lazy Girl - sivulta löytyy sama pussukka. En vain ollut huomannut ottaa käsintikkauslankaa mukaan, joten minun pussukkani ei ole vielä esittelykelpoinen :) Ja ilmeisesti olen kasannut pussukkani eri tavalla kuin Salme, sillä pohja näyttäisi rakentuvan eri tavalla :)))  Täytynee tehdä heti toinen perään, jossa kasaan pohjan toisella tavalla.  Joskus pelkästä valokuvasta on todella vaikea hahmottaa miten joku juttu tehdään oikea oppisesti.

Otin reissussa joitakin kuvia ideointikansioon myöhempää käyttöä varten. Joku voi tunnistaakin mistä kuvia on otettu ..............

  

  Tyynykasa löytyy Tennispalatsista taidemuseosta lasten leponurkkauksesta.................... Maritta