... nukuttu uudessa makuuhuoneessa. Ja kyllä nukutti hyvin, sillä huonekalujen kanto on kovaa puuhaa :) Kun saisi vielä kaikki tavarat paikoilleen kaappeihin, kankaat järjestykseen ja ompelukoneen esille tavaroiden alta, voisi vaikka ommella sateenkaarikassin 2. kaaren. Päivä on pitkä, joten katsotaan kuinka iltaan mennessä on käynyt.

   Eilisestä vielä sen verran, että sinappituupien korkit ovat Hama-helmistä tehdyt - siinä vähän suhteita tavaroiden kokoon. Tikkauspuut ovat hieman isommat, joten ne voisivat sopia sellaisen isomman kokoiseen nukkekotiin. Minun oli ne ihan PAKKO ostaa, sillä minulla on omat tikkauspuut autotallissa. Kertaakaan en ole vielä niitä ennättänyt kasata, mutta olen luvannut itselleni, että miehen peitto tikataan niissä ensimmäisenä. Mieheni haluaa peittonsa flanellikankaista, joita olen nyt useamman vuoden keräillyt säästäen esim. lasten pienet flannellipaidat. Niitä alkaa olla jo tarpeeksi yhteen torkkupeittoon, joten voi olla aika kohta kasata tikkauspuutkin esille.

   Vaikka reilu viikko sitten ostin pakallisen kangasta, en malttanut pysyä pois kangaskaupasta Oulussa ja lelumarkkinoiden kangaskauppiaan pöydästäkin löytyi pari palaa mukavan näköisiä vaaleita paloja.................. Maritta 

       1771098.jpg

   Lisäys klo 22.25

   En ennättänyt järjestellä tavaroita niin reippaaseen tahtiin, jotta olisi päässyt ompelemaan tänään. Katsotaan huomenna :) Oli niin kiva ilma, että lähdimme uimaan, joten hukkaan ei mennyt ilta kuitenkaan.

   Irma kysyi kommentissaan, millaiset ovat minun tikkauspuut. Löysin linkin puiden valmistajan sivuilla. Kuva minun tikkauspuista löytyy täältä. Ostin puut juuri ennen kuin palasimme Amerikasta takaisin Suomeen. Muistaakseni tilasimme vielä kahdet tukit puihin, jotta voisin tikata sekä pieniä että isompia töitä samoissa puissa. Paketit on aukaistu kerran, mutta emme ole vielä kertaakaan kasanneet itse puita. Yllätys voi olla suuri, kunhan ne kasataan eka kerran :))