Tilkkuluola- tapahtuma Espoo Dipolissa, jossa minä olin mukana lauantaipäivän aamusta iltaa. Viikonlopun tilkkutapahtumasta vastasi Finn Quilt ry ja Espoo tilkkukillat.  Tapahtuma oli hienosti järjestetty, ja oli ilo olla mukana näkemässä tilkkutyönäyttelyt, kuulemassa hienot luennot ja ihastelemassa paikalla olleiden markkinamyyjien tuotteita. Ennen kaikkea oli IHANA nähdä tuttuja tilkkuilijoita ja tehdä tuttavuutta uusien innokkaiden tilkkuilijoiden kanssa.

Olen yleensä ostanut vastaavista tapahtumista  tilkkukirjan, mutta nyt en löytänyt yhtään sellaista kirjaa, joka olisi halunnut- liekö omassa kirjahyllyssä jo tarpeeksi kirjoja ?!?! Kankaitahan ei koskaan ole liikaa, joten ostin sitten niitä............

  

  Päädyin ostamaan sinisiä kankaita, ja niitäkin vain kohtuudella. Yritän saada ne käytettyä jossakin kivassa kassiprojektissa. Ostin kuvan taustakangasta 3 metriä, koska se oli alemyynnissä ja juuri minun "näköistäni". Tai ainakin itselläni on sellainen käsitys :)

 Tapahtumaan osallistujat saivat lahjana pienen viivaimen. Minä halusin heti kokeilla viivainta,ja tyttöni avustuksella päädyimme tekemään päivänkakkarakassin............

 

 Viivaimen avulla saadaan helposti tehtyä "terälehdet" kukkaan. Kukassa on taas pörröisillä reunoilla oleva keskusta, sillä halusin kassiin vähän kolmiuloitteisuutta. Kassi on mallia vuoreton "pikakassi", ja vihreä kangasta on kierrätyskangasta joltakin joskus :)

 Lauantaipäivän aikana näin paljon toistaan kauniimpia tilkkukasseja. Onneksi olin ottanut mukaan pienen palan paperia, sillä piirtelin joitakin kassimalleja muistiin, kun en kehdannut pyytää lupaa kassien valokuvaamiseen. Ja hyvin usealla mukana olleella oli kaulassa itsetehdyt nappi-, yo-yo-helmet tai hexagon nauha. Tuli tunne, että minunkin on saatava jotakin uutta heti huomiseksi..... Siispä tuumasta toimeen..............

 

ja nyt minulla on kaksi uutta avainketjua töihin. Toisessa käytetty vahattua korunarua, ja toinen on virkattu ohuesta helmikirjontalangasta. Toisesta pitää tyttö enemmän, toisesta mieheni :) Minä molemmista!!!

Mukava viikonloppu siis takana :) Ensi vuonna sitten matkataan Vaasaan Tilkkuenergiaa- tapahtumaan maaliskuussa 2012. Tässä yksi kollaasikuva vielä tämän vuoden tapahtuman näyttelytöistä.................

  

  Keväistä, värikästä viikkoa kaikille............... Maritta