tulla jo korvista ulos- lantun, kinkun ja maksalaatikon muodossa :) Tänään syödään jo minun toivomuksesta spagettia!

Olin taas tapani mukaan varmistanut, että saan edes pari lahjaa jouluna. Ostin kaksi uutta tilkkuaiheista kirjaa, joille molemmille löytyy ihan perusteltu syy ostamiseen.......

  

Tämä kirja oli ostettava, sillä tyttöni on syntynyt Wisconsin osavaltiossa. Kirja on historiateos tilkkutöiden tekijöistä kys. osavaltiossa 1800-luvun loppupuolelta vuosisadan vaihteeseen. Osan peitoista olen nähnyt "livenä" museoissa, joten on mielenkiintoista lukea itse tekijöiden elämänkertaa.

  

Ja maalla, kun asumme, tämä kirja oli saatava vaikka meillä ei ole maalaistaloa tai lypsykarjaa:) Kirjan blokit ovat erillisellä cd:llä tulostettavissa sitä mukaa, kun niitä haluaa tehdä. Blokit ovat tuttuja malleja, 6"-blokkeja. Blokkimallien innoituksena ovat olleet kirjeet, joita on kirjoitettu "Farmer's Wife" lehteen 1922. Kirjeet liittyivät kilpailuun, jossa piti kirjoittaa vastaus kysymykseen "If you had a daughter of marriagewable age, would you, in the light of your own experience, want her to marry a farmer?" 

 Näistä saisi kivan peiton vanhainkodin seinälle..........................Maritta

P.S Minä en ole ommellut yhtään mitään koko joulun aikana, sillä tein sopimuksen miehen kanssa. Jos minä en ompele, niin hän ei katso TV:n historia kanavalta yhtään sotadokumenttia. Sopimus on pitänyt hyvin :))