kävi, että jäin koukkuun neulelankoihin......

         

ja haarukkapitsin tekemiseen. Haarukka on ollut minulla jo jonkin aikaa, mutta en ole vain saanut aikaiseksi sen kokeilemista. No, nyt olen jo ihan hurahtanut pitsin tekoon :)) Olen tehnyt nämä kaulaliinan tekeleet siihen pisteeseen, että pääsen tekemään kerralla kaikkiin viimeistelyt ja hapsut.  Ja lisää tekee vain mieli haarukoida - kuinkahan käy nyt tilkkujoululahjojen ?!?!? Taitavat jäädä seuraavaan vuoteen niiden valmistaminen.

Ihan oikeaan lankakauppaan en ole vielä uskaltanut edes haaveilla meneväni - minulle on riittänyt tähän neulelankojen ostotarpeeseen ihan paikallinen Prisma. Tiedän, että esimerkiksi Forssassa n. 40 km päässä on aivan ihana lankakauppa, mutta nyt en kyllä uskalla ajella sinnepäin.

Onneksi joku muukin on hurahtanut kokeilemaan jotakin uutta. Maikin tilkuissa  voi seurata kuinka tilkkutyö muuttuu ryijyksi. Minun ajatukseni ryijyprojektista on siinä vaiheessa, että pohjamateriaali on hankittu, idea on työstetty päässä valmiiksi ja toteutus vain puuttuu :)  Kevätkaudella ryijyprojekti kyllä käynnistyy kässäkerhossa, että pääsemme jossakin vaiheessa ripustamaan ryijyt kirjaston lastenosastolle esille.

Projekti kerrallaan......... Maritta - tänään taas vuoden vanhempana!