... tuliaisena tilkkukirjan, jota minulla ei vielä ollut - ihme kyllä :) Ihastuin kirjassa olleeseen peittomalliin, joten päätin heti kokeilla blokkimallia..........

            1979622.jpg

           Mutta blokki ei ollut minun blokkimallini alkukaan.........

                  1979617.jpg

       Blokissa piti ommella palat viuhkamaisesti, mutta minä haluaisin ne suoraan. Kassipinta tästä palasta tulee joka tapauksessa, joten hukkaan ei kokeilu kuitenkaan mene. Ja kokeilen blokkimalli uudelleen "suorilla" ruuduilla ja raidoilla.

       Vielä yksi kuva "aarteista". Olen saanut anopilta hänen aikoinaan ostaman Marikankaan palan ajalta, jolloin kankaisiin ei laitettu vuosilukuja. Eli pala on ostettu todella kauan aikaa sitten. Anoppi ei ole ommellut siitä mitään ja kankaaseen on tullut kaapissa jo vähän haalistumisia. Pala on siirtynyt nyt minun varastoon, ja minun olisi tarkoitus ommella siitä joskus jotakin kahdelle lapsenlapselle. Lapset ovat tyttöjä, joten joku kassi tai pussukka siitä varmasti tulee ommeltua. Malli ei ole vain vielä tullut vastaan. Ja toisaalta odottelen, jotta tytöt ovat vähän vanhempia, jotta ymmärtävät kankaan arvon.....

                   1979608.jpg

     Ensi viikolla minulla on kolme iltavuoroa, joten ompeluhommiin ei taida riittää aikaa......... Maritta